Інтернет-газета ІгрісФото панорама БорисполяПрапор Борисполя
Фото панорама БорисполяПонеділок, 12 вересня 2016, 16:08
» » » Київобленерго з перших вуст
Всі новини Бориспіль Кримінал Події в місті Суспільство Культура і освіта Спорт Україна Економіка і бізнес Народні новини

Київобленерго з перших вуст

Опубліковано: 19 лютого 2010 о 12:38
Київобленерго з перших вуст
З перших вуст
На фоні низької чи, що гірше, нестабільної електронапруги, як стверджують обурені жителі переважно старих вулиць приватного сектора Борисполя та майже всіх сіл району, ще й напередодні новорічних свят залишились повністю знеструмленими саме найпроблемніші ділянки Бориспільщини. Для населення така ситуація послугувала пусковим механізмом – градом посипалися скарги до Бориспільського РП від вкрай невдоволених на низьку якість енергозабезпечення, обслуговування, усунення пошкоджень і навіть неможливість нібито додзвонитися в скрутну хвилину до диспетчера. Зібралося таких нарікань лише у письмовому вигляді дві товстелезні папки. У кабінетах РП погоджуються, що, як для початку року, це забагато.
Невже все так погано у нашому спільному домі з електропостачанням?

Григорій Даниленко, технічний директор «А.Е.С. Київобленерго»:
У 60 відсотках скарг винні самі споживачі…

— …Чому? Поясню! По-перше, сьогодні побутова техніка та різноманітні опалювальні прилади невпинно вдосконалюються й стають все доступнішими для наших громадян, а електромережі залишаються старими, їм доводиться витримувати нові потужності. По-друге, часто мешканці приватних будинків встановлюють електричні котли для обігріву,
електроплити, електробойлери, потужні пральні машини не повідомляючи РП — це порушення виявляється здебільшого під час планового чи аварійного відключення енергопостачання. По-третє, люди без дозволу здійснюють підключення напівпромислових електроустановок для свого господарства, наприклад: деревообробних
станків, циркулярок, зварювальних приладів. Така недбалість веде до пошкодження електроприладів у сусідів через коливання напруги. Постраждалі, в яких вийшов з ладу холодильник, комп’ютер… тощо, скаржаться на збитки до нашої компанії, а не повідомляють нам про неправомірну діяльність сусіда. Споживач, згідно з нормативними вимогами, має обов’язок узгодження з енергопостачальником нових підключень та переобладнань внутрішньої електропроводки, з метою збільшення дозволеної договірної потужності. Спочатку потрібно звернутись до енергопостачальника із відповідною заявою, отримати технічні умови, виконати їх та умови договору про приєднання, оплатити всі послуги, укласти новий договір на відповідно збільшену потужність і лише після цього користуватися електроприладами в межах нової потужності. Коли наші споживачі проходитимуть через цей ланцюг, навчаться бути чесними до себе, до своїх сусідів, зрештою, до нашої організації, тоді якість та надійність енергопостачання істотно покращиться, а скарг поменшає.
Для зменшення витрат на такі проекти доцільно організовувати вуличні кооперативи, координація яких буде здійснюватися через органи місцевого самоврядування.

— Останнім часом доводиться чути забагато негативу від споживачів на адресу ЗАТ «А.Е.С. Київобленерго» в цілому й місцевого РП зокрема.
— Чому так? Звідкіля негатив? У нас звикли просто споживати електроенергію, але ніяк не відповідати за її якість. Такий приклад: лінії електропередач, що пролягають через населені пункти, мають розчищатися не лише за рахунок «А.Е.С. Київобленерго». Місцеві органи самоврядування повинні здійснювати розчищення на своїх територіях — прибудинкові електромережі часто потопають у заростях фруктових дерев, що шкодить якості та надійності енергопостачання, однак господарі дозволу на усунення перешкод не дають і самі підрізати гілля не беруться, мовляв, дерев шкода, навіть були випадки, коли в наших робітників розлючені садівники кидалися сокирами, вилами, пробували лякати зброєю. Наступний: регулярно здійснюються рейди з метою заміряння напруги. Так, договір зі споживачем укладаємо на подачу напруги однієї потужності, а коли перевіряємо, виявляємо суттєву невідповідність. Також люди й досі свідомо змінюють показники лічильників, занижуючи чи відкручуючи дані. За дії нечистих на руку споживачів платить компанія.

— Які маєте перспективи розвитку в Борисполі та районі, що призвели б до розвантаження електромереж Бориспільського РП?
— Наприкінці 2009-ого запроваджено новий план, що передбачає спорудження в місті та районі протягом поточного року 8 додаткових розвантажувальних підстанцій на кошти нашої енергокомпанії, що будуть надходити за рахунок інвестпрограми. Майже закінчуємо реконструкцію потужної підстанції «Бориспіль», що надає живлення місту й частині району, в проект вкладено не один десяток мільйонів гривень. Жителі міських вулиць Воровського та частини вулиці Польової відчують покращання енергопостачання, оскільки завершується встановлення нової підстанції. У селах Іванків та Рогозів проводилися роботи з капітальної реконструкції ліній електропередач. Дивна позиція окремих мешканців сіл, більшість з яких протестують проти тимчасового відключення енергопостачання в зимовий період, тим самим перешкоджаючи будь-якому оновленню тамтешніх електромереж. Переконаний, влітку теж знайдуться невдоволені плановим відключенням. Знову скарги. Коли ж тоді ремонтувати?
Після закінчення робіт в цих селах заплановано капітальний ремонт ліній електропередач в с. Велика Олександрівка.

— Як наслідок — не зростуть тарифи для населення?
— Ні, цього не передбачається. Хоча сьогодні плата є мізерною.

— Григорію Васильовичу, розкажіть, як трапилося, що тутешнім мешканцям «пощастило» кому готуватися до новорічно-різдвяних празників, кому їх зустрічати при свічках, по-старовинному?
— У всьому винна негода. Повітряні лінії електромереж, що проходять через лісові насадження були пошкоджені зламаними деревами, що не витримали налипання мокрого снігу та сильного поривчастого вітру 28, 29 грудня, потім 7, 8 січня. Бориспільщина ввійшла до четвірки найбільш постраждалих від наслідків негоди районів Київщини. Усунення пошкоджень електромереж здійснювалося оперативно, працювало тоді 10-12 ремонтних бригад щодень в місті та районі, здійснювався погодинний телефонний зв’язок з Міністерством енергетики. Справи просувалися б ще швидше, коли б у вас чистилися нормально дороги. Користуючись нагодою, хотів би подякувати міському, районному керівництву, сільським головам Бориспільщини за розуміння та готовність співпрацювати. Звертаючись до громадян та організацій, хотілося б наголосити, що «А.Е.С. Київобленерго» усвідомлює важливість та актуальність якісного та надійного постачання електроенергії, дбає про свого споживача, намагається оперативно ліквідовувати пошкодження тощо. Натомість споживача хочеться бачити союзником, помічником, обидві сторони угоди — енергопостачальник та споживач — мають виступати тільки по один бік барикад.

Роздуми до теми
Закрите акціонерне товариство «А.Є.С. Київобленерго» є структурою приватною, тож, як і належить, працівники подібних підприємств не говорять зайвого про свою роботу, тим паче пресі, інформація ретельно просіюється, особливо, що стосується фінансів — це непорушне корпоративне правило, мовляв, дбаємо про добрий імідж компанії; вимоги ринку такі. Подібна закритість, звісно, не на користь споживачу, закрадаються в останнього недовіра, підозри, що партнерам є підстави щось приховувати. З цього приводу неодноразово доводилося чути судження компетентних керівників, що стратегічно важливі для життєдіяльності міста, регіону об’єкти мають бути в комунальній чи державній власності, бо до приватника такого масштабу неможливо достукатися не те що пересічному споживачу, але й серйозній організації. Про контроль вже не йдеться. Такий стереотип, сформований в нашого обивателя ще за радянського часу, й по сьогодні має місце бути. Про його істинність судити кожному самостійно. Питання дискусійне, однак диму без вогню не буває. З доволі темною конячкою має справу й енергопостачальник – ментальною сутністю нашого споживача: бажанням й умінням вкрасти, обдурити, недоплатити, а потім ще й облаяти когось про всяк випадок. Достойна противага партнеру, чи не так? Викоріниться колись оте наше всюди суще, закореніле на рівні підсвідомості бажання грати не за правилами? Можливо, коли-и-и-ись! А поки нам, як тим поні в цирку, вибачте за порівняння, доводиться ходити по колу, натрапляючи на одні й ті ж перешкоди.

Оксана Кобзар,
«ТС», фото Р. Петлицького

Переглядів: 4122

Схожі новини:

Всього коментарів: 0
avatar
СВІЖІ НОВИНИ
Igris.com.ua Реклама в Ігрісі Авторські права Співпраця з нами Наші вакансії Контакти Новини Напиши редактору

Copyright 2010 - 2016 "Ігріс.com.ua" Розробка та підтримка сайту Движение БорисполяВхід для редакторів

Rambler's Top100